REPERTUAR I BILETY
Zobacz cały kalendarz wydarzeń »
Ostatni koncert Festiwalu będzie kompilacją najpiękniejszych tematów muzycznych polskich twórców muzyki filmowej. Wielu z nich zyskało międzynarodową sławę, a ich utwory pojawiały się w wielkich produkcjach, niejednokrotnie zdobywając najbardziej prestiżowe nagrody przemysłu filmowego. Koncertem tym uczcimy jednocześnie pamięć jednego z najwybitniejszych polskich kompozytorów i twórców muzyki filmowej oraz patrona Festiwalu – Wojciecha Kilara. Napisał on ścieżki dźwiękowe do blisko stu siedemdziesięciu filmów, współpracując z tak znakomitymi reżyserami, jak Andrzej Wajda, Krzysztof Kieślowski, Roman Polański, Krzysztof Zanussi, Jane Campion. Do jego największych światowych osiągnięć należy muzyka do Draculi Francisa Forda Coppoli. Podczas koncertu, oprócz znanych tematów z filmów Portret damy i Dziewiąte wrota, zaprezentujemy również mniej znane utwory kompozytora – z filmów Faustyna oraz Król ostatnich dni. W programie znajdzie się ponadto muzyka Jana A. P. Kaczmarka z filmu Quo Vadis Jerzego Kawalerowicza, skomponowany przez Andrzeja Korzyńskiego temat z Człowieka z żelaza Andrzeja Wajdy, zapadająca w pamięć muzyka Zygmunta Koniecznego z filmu Pornografia Jana Jakuba Kolskiego, a także piękny temat ze ścieżki dźwiękowej do serialu Czas honoru skomponowanej przez Bartosza Chajdeckiego – jednego z najbardziej utalentowanych twórców młodego pokolenia piszących muzykę filmową. Całości dopełnią kompozycje Zbigniewa Preisnera i Michała Lorenca – przejmująca wokaliza z Podwójnego życia Weroniki Krzysztofa Kieślowskiego oraz brawurowy i natchniony Taniec Eleny z filmu BandytaMacieja Dejczera.
WYKONAWCY:
Orkiestra Filharmonii Gorzowskiej
Maciej Sztor / dyrygent
Elżbieta Krzemień / sopran
Poznański Chór Kameralny
Bartosz Michałowski / przygotowanie chóru
Paweł Sztompke / prowadzenie koncertu
PROGRAM:
WOJCIECH KILAR
Suita z muzyki do filmu Król Ostatnich Dni na chór i orkiestrę
Faustyna na chór i orkiestrę
JAN A.P. KACZMAREK
Colloseum / Przemoc na chór i orkiestrę z filmu Quo Vadis
Miłość i Śmierć z filmu Quo Vadis
ZBIGNIEW PREISNER
Wokaliza z filmu Podwójne życie Weroniki
WOJCIECH KILAR
Temat z filmu Portret damy
Wokaliza z filmu Dziewiąte wrota
ANDRZEJ KORZYŃSKI
Muzyka z filmu Człowiek z Żelaza
ZYGMUNT KONIECZNY
Muzyka z filmu Pornografia
MICHAŁ LORENC
Taniec Eleny z filmu Bandyta
BARTOSZ CHAJDECKI
Muzyka z filmu Czas Honoru na chór i orkiestrę
-----------------------------------------------------------------------
25 October 2019
Friday, 7:00 pm
THE CONCERT HALL
TRIBUTE TO KILAR
FILM MUSIC GALA
WOJCIECH KILAR (1932-2013)
A suite from the music to The King of the Last Days for choir and orchestra
Faustyna for choir and orchestra
JAN A.P. KACZMAREK (*1953)
Colloseum / Violence for choir and orchestra from Quo Vadis
Love and Death from Quo Vadis
ZBIGNIEW PREISNER (*1955)
Vocal music from The Double Life of Véronique
WOJCIECH KILAR
Theme music from The Portrait of a Lady
Vocal music from The Ninth Gate
ANDRZEJ KORZYŃSKI (*1940)
Music from Man of Iron
ZYGMUNT KONIECZNY (*1937)
Music from Pornography
MICHAŁ LORENC (*1955)
Elena’s Dance from Bastard
BARTOSZ CHAJDECKI (*1980)
Music from Time of Honour for choir and orchestra
The Gorzów Philharmonic Orchestra
Maciej Sztor / conductor
Elżbieta Krzemień / soprano
The Poznań Chamber Choir
Bartosz Michałowski / choir master
Paweł Sztompke / compère
The final concert of the Festival will be a compilation of the most beautiful music themes of Polish film music composers. Many of them have become internationally famous and their works appeared in great film productions, frequently receiving the most prestigious film industry awards. In this concert, we will also commemorate Wociech Kilar – one of the most outstanding Polish composers and film music authors, as well as the patron of the Festival. He was the author of soundtracks to almost one hundred and seventy films and cooperated with such great directors as Andrzej Wajda, Krzysztof Kieślowski, Roman Polański, Krzysztof Zanussi, and Jane Campion. One of his greatest achievements was his music to Dracula by Francis Ford Coppola. During the concert, apart from the well known themes from The Portrait of a Lady and The Ninth Gate, we will also present a few less known works written by Kilar for Faustyna and The King of the Last Days. The concert programme comprises also Jan A. P. Kaczmarek’s music from Quo Vadis by Jerzy Kawalerowicz, Andrzej Korzyński’s theme from The Man of Iron by Andrzej Wajda, the memorable music by Zygmunt Konieczny from Jan Jakub Kolski's Pornography, as well as the beautiful theme music to the TV series Time of Honour composed by Bartosz Chajdecki – one of the most talented film music composers of the young generation. And finally, compositions by Zbigniew Preisner and Michał Lorenc – the heart-breaking vocal music from The Double Life of Véronique directed by Krzysztof Kieślowski and the breathtaking and inspirational Elena’s Dance from Bastard directed by Maciej Dejczer.
BILETY*:
60,00 / normalny
50,00 / ulgowy
*Bilety do nabycia również w ramach karnetu. Karnet obejmuje nastepujące wydarzenia festiwalowe:
11.10.2019 KONCERT INAUGURUJĄCY VII FESTIWAL MUZYKI WSPÓŁCZESNEJ IM. WOJCIECHA KILARA
16.11.2019 REICH / GLASS - KONCERT KAMERALNY
18.10.2019 POLACC - MARCIN WYROSTEK & CORAZON
20.10.2019 POLKA - SPEKTAKL POLSKIEGO TEATRU TAŃCA W POZNANIU
25.10.2019 TRIBUTE TO KILAR - GALA MUZYKI FILMOWEJ
Cena karnetu - 200,00 zł
Kupując karnet, oszczędzasz nawet do 50,00 zł.
Karnety festiwalowe można nabywać wyłącznie w kasie Filharmonii Gorzowskiej.
PATRONAT MEDIALNY:
-------------------------------------
Dyrekcja Filharmonii zastrzega sobie możliwość zmiany terminu, godziny i miejsca koncertu, wykonawców, programów oraz cen biletów.